یزدفردا: كارخانه سيمان بوهروك با حضور معاون وزير صنايع، استاندار يزد و جمعي از مسئولان استان به بهره‌برداري رسيد.
به گزارش خبرنگاریزدفردا، مديرعامل كارخانه سيمان بوهروك بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌‌برداري از اين كارخانه اظهار داشت: كارخانه سيمان بوهروك در مهريز در واقع نخستين كارخانه سيمان در استان يزد است و پس از 22 سال از انجام مراحل اوليه، سرانجام امروز با تلاش‌هاي مسئولان دولت نهم به بهره‌برداري رسيد.
عباس ديرين با تشريح موقعيت اين كارخانه بيان داشت: براي احداث اين كارخانه بالغ بر يك‌هزار ميليارد ريال از محل اعتبارات دولتي همچنين مشاركت بانك تجارت هزينه شده است.
وي عنوان كرد: اين كارخانه در زميني به مساحت 100 هزار مترمربع در زيربناي 28 هزار مترمربع احداث شده و براي 325 نفر اشتغالزايي كرده است.
ديرين افزود: اين كارخانه توان توليد روزانه يك‌هزار و 800 تن سيمان را دارا است و علاوه بر تامين نياز سيمان استان، محصول توليدي آن به ساير استان‌هاي كشور نيز صادر مي‌شود.
در مراسم بهره‌برداري از اين كارخانه كه 22 سال به طول انجاميد، محمدمسعود سميعي‌نژاد معاون وزير صنايع، استاندار يزد و جمعي از مسئولان استان يزد و شهرستان مهريز حضور داشتند.
مقدمات اجرا و احداث اين واحد بزرگ صنعتي از سال 1366 آغاز شد، اما از آن سال تاكنون هر بار بنا به دلايلي بهره‌برداري از آن به تعويق افتاد تا سرانجام با پيگيري مسئولان دولت نهم اين طرح به بهره‌برداري رسيد و علاوه بر ايجاد اشتغال در منطقه، سبب خوشحالي مردم شهرستان مهريز شد.

گفتنی است :اين كارخانه توسط بخش خصوصي به ثبت رسيده بود و با وجود اينكه از سال 71 عمليات اجرايي آن آغاز شده بود تا سال 84 به بهره برداري نرسيده بود و اينكه شركت سيمان بوهروك يزد تا پايان 1 دي 1385 در اختيار هيئت مديره اين شركت بوده است ولي به دلايلي كارخانه علي رغم استفاده از تسهيلات ارزي وريالي به توليد پايدار و مستمر نرسيده بود كه در نهايت اين كارخانه با دستور رئيس جمهور به هيئت حمايت از صنايع و جلوگيري از تعطيلي كارخانجات واگذار گرديده و هم اكنون اين كارخانه با تلاش‌هاي دولت به بهره‌برداري رسید
اين كارخانه هم‌اكنون 100درصد پيشرفت فيزيكي داشته و به صورت مستقيم براي 325 نفر و به صورت غير مستقيم براي 5000 نفر فرصت شغلي ايجاد مي‌كند و كل اعتبار مورد نياز آن 109 ميليارد تومان است.
همچنين اين كارخانه ظرفيت توليد 3600 تن كلينكر رادارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا